MİMAR SİNAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ 2019/2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI |
SIFIR ATIK PROJESİ EYLEM PLANI |
SIFIR ATIK UYGULAMA PLANI VE SIFIR ATIK YAKLAŞIMI
|
|
||
AMAÇ: Atık üretiminin ve atığın tehlikelilik özelliğinin önlenmesi ve azaltılması |
|
||
HEDEFLER: "Duyarlı Tüketici" duygusuna sahip olunmasının sağlanması Temiz ortam kaynaklı olarak performansın ve verimliliğin arttırılması
|
|
||
YAPILACAK ÇALIŞMALAR |
UYGULAMA |
|
|
Sıfır atık yönetimini sağlayacak Proje Yürütme Ekibinin oluşturulması |
Okul İdaresi |
|
|
Atık türlerine göre renklendirilmiş şekilde atık toplama setinin oluşturulması / temin edilmesi |
Okul İdaresi |
|
|
Sıfır Atık Projesi okul panosu oluşturulması |
Öğretmenler ve öğrenciler |
|
|
Kurum personeli, öğretmen ve öğrencilere yönelik Sıfır Atık Projesi bilgilendirme çalışması |
Öğretmenler ve öğrenciler |
|
|
Geri dönüşüm farkındalık konulu anket düzenlenmesi |
Okul İdaresi- öğretmen ve öğrenciler |
|
|
Kulüp kurulması |
Okul İdaresi |
|
|
Geri dönüşüm tesislerine gezi düzenlemek |
Öğretmenler ve öğrenciler |
|
|
Okul kermesinde stand açıp Sıfır Atık konulu broşür dağıtmak |
Öğretmenler ve öğrenciler |
|
|
Ortak noktalara konuşlandırılacak Sıfır Atık setlerinin kullanımının teşvik edilmesi |
Okul İdaresi |
|
|
Kurum web sayfasında proje faaliyetlerinin duyurulması |
Okul İdaresi |
|
|
Görevli personelin atıkları ayırt edebilmesi için, gerekli eğitimin verilmesini sağlamak |
Okul İdaresi ve öğretmenler |
|
|
Okulun afiş vb. bilgilendirme dokümanlarıyla donatılması |
Okul İdaresi |
|
|
ATIK YÖNETİMİ
|
|||
AMAÇ : Bütün kullanılabilir atıkların (demirbaşlar dahil) tekrar kullanımını sağlamak |
|||
HEDEFLER: Tasarruf ve ekonomik kazanç sağlanması Çevresel risklerin azaltılmasının sağlanması |
|||
YAPILACAK ÇALIŞMALAR |
UYGULAMA
|
||
Okuldaki atık toplanacak birimlerin belirlenmesi (sınıf, laboratuvar, kantin, idari birimler vb.) ve kumbara ve dönüşüm araç gereçlerinin yerleştirilmesi. |
Okul İdaresi |
||
Tüm atıkların kaynakları ile oluşum sıklığı ve miktarları tespit edilmesi |
Okul İdaresi |
||
Atık pilleri evsel atıklardan ayrı toplamak ve belediyelerce oluşturulacak toplama noktalarına atık pilleri teslim etmek |
Okul İdaresi ve öğretmenler |
||
Oluşan tüm atıkların kaynağında ayrı ayrı toplanması |
Okul İdaresi- Öğretmenler-öğrenciler |
||
Her bir atığın türlerine göre ayrı ayrı toplanmasını sağlamak |
Okul İdaresi-Öğretmenler-öğrenciler |
||
Ayda bir atık toplama kumbaralarını/konteynerlerini kontrol etmek, tehlikeli/ tehlikesiz atık ayırma çalışmalarını incelemek |
Okul İdaresi-öğretmenler |
||
Belediyenin ilgili birimi ile irtibata geçerek toplanan atıkların alınmasının sağlanması, |
Okul İdaresi |
||
Denetim ve atık toplama performansının değerlendirilmesi yapılması |
Okul İdaresi |
BÜRO ATIKLARININ ÖNLENMESİ
|
|
|||
AMAÇ: Personelin bilinçli davranması ve alınan tedbirleri desteklemesi |
|
|||
HEDEFLER: Toner ve kâğıt alımından tasarruf etmek. |
|
|||
YAPILACAK ÇALIŞMALAR |
UYGULAMA
|
|
||
Bilgisayarların ve fotokopi makinalarının çift taraflı baskı için ayarlanması |
Okul İdaresi |
|
||
Kâğıtsız büro (bütün yazışmalar elektronik ortamda yapılması) |
Okul İdaresi- Öğretmenler |
|
||
Geri dönüştürülmüş kâğıt kullanımının yaygınlaştırılması |
Okul İdaresi- Öğretmenler |
|
||
Tek tarafı basılı kâğıtların müsvedde olarak kullanılması |
Okul İdaresi-Öğretmenler |
|
||
Bilgisayarlar ve fotokopilerin standart ayarının "ekonomik baskı" olarak ayarlanması |
Okul İdaresi |
|
||
Tekrar doldurulabilen kartuş alımının yapılması |
Okul İdaresi |
|
||
|
|
|
||
|