T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / YENİMAHALLE - Mimar Sinan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Shape your future in digital environment

Shape your future in digital environment

Shape Your Future In Digital Environment

 

Kuruculuğunu okulumuz Bilgisayar Öğretmeni Ayşe ETBAŞ DİNDAR'ın üstlendiği Geleceğinizi Dijital Ortamda Şekillendirin "Shape Your Future In Digital Environment" isimli e twinning projesi 22.11.2020 tarihinde başlatılmış, Türkiye'den 8, Romanya'dan 1 toplam 9 öğretmen ve 116 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.

 

Proje gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerine bağlı olarak anlamı değişmeye başlayan ve kapsamı genişleyen okuryazarlık becerilerinden "dijital okuryazarlık" becerilerini kazanmış öğrencilerin yetiştirilmesi için öğretmenlerin bu becerileri etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamayı amaçlanmıştır. Öğrenci ve öğretmenlerin Dijital Okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesi için farklı Web2.0 araçları kullanılarak poster, logo tasarımı, afiş, bulmaca, kitap ayracı, takvim, akrostiş, video birleştirme, dijital dergi tasarımı, animasyon uygulamaları yapılmıştır. Webinar toplantıları yapılarak Dijital Güvenlik, İnternet Ve Bilgisayar Etiği, Dijital Ayak İzi, Dijital Değerler konuları ile ilgili bilgilendirmeler yapılmıştır.

 

Aralık ayında projenin başlangıç hazırlıkları olarak öğrenci eTwinning kayıtları, veli izinleri hazırlandı. Her okul kendi şehir ve okul tanıtımlarını twinspace e yükledi. Ayrıca proje için okullarımızdaki öğrencilerin hazırladığı logolar arasından seçilen logolarla ilgili bir anket düzenlenmiş ve proje logosu belirlenmiştir.

Ocak ayında öğrencilerimiz tarafından güvenli internet için slogan içeren kitap ayraçları ve güvenli internetle ilgili infografikler hazırlandı. Öğretmenlerimizden Ali YAZAR 'ın düzenlediği öğretmen ve öğrencilerimizin katıldığı "İnternette nasıl güvende kalınır? (Güçlü şifre oluşturma, gizlilik ayarlarını kullanma)" webinarı düzenlendi. Proje takvimi hazırlandı.

Şubat ayında 9 Şubat Güvenli İnternet Günü etkinliği için her okuldan seçilen öğrencilerimizden oluşan karma okul takımlarımızdaki öğrencilerimiz kendi çektikleri kısa videolarından oluşan ve projein adının baş harflerinden oluşan akroştişimizi hazırladılar. Aynı zamanda Güvenli İnternet günü ile ilgili bir sanal pano hazırlandı ve öğrencilerimiz bu panodaki harflere uygun paylaşımlar yaptılar. Ayrıca okullardaki öğrencilerimiz arasında görev paylaşımı yaparak bir e-dergi hazırladık. Her okul kendi müfredatına uygun karikatürler hazırladı. Öğretmenlerimizden Ayşe ETBAŞ DİNDAR'ın hazırladığı, öğretmen ve öğrencilerimizin katıldığı " İnternet ve Bilgisayar Etiği" ile ilgili webinar düzenlendi.

Mart ayında Öğretmenlerimizden İbrahim DURAN ve Ankara Üniversitesi Dr. Öğretim Üyesi Ufuk TANYERİ tarafından, öğrenci ve öğretmenlerimizin katıldığı  "Dijital Ayak izi  ve İtibar" webinarı düzenlendi.  Öğrencilerimiz müfredatlarımızla ilgili bulmaca; siber zorbalıkla ilgili video hazırladı. Aynı zamanda dijital ayak izini gösteren günlük hayatta kullandıkları sosyal medya hesaplarından oluşan birer görsel hazırladılar.

Nisan ayında karışık okul takımlarımızdaki öğrencilerimiz aralarında görev paylaşımı yaparak "Dijital Değerler" ile ilgili webinar düzenlediler. Webinara öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz katıldı. Öğrencilerimiz Veri Madenciliği etkinliği için istedikleri bir kişinin internetteki profillerini araştırarak birer poster hazırladılar. Karma okul takımlarımızdaki öğrencilerimiz alfabedeki harfleri kullanarak online eğitim sitelerinden oluşan dijital bir sözlük oluşturdular. Ayrıca öğrencilerimiz müfredata uygun online oyun tasarladılar.

Mayıs ayında ise daha önce de hazırladığımız gibi karma okul takımları kurduk ve her birine farklı birer ortak ürün oluşturma görevi verdik. Karma okul takımlarımız Şiir, makale, deyimler sözlüğü, atasözleri ve fıkralardan oluşan ortak ürün oluşturdular. Final ürünü olarak her okulumuzun katıldığı e-Güvenlik Kılavuzu hazırladık. Öğrenci ve öğretmenlerimizin katıldığı proje fikirlerimizi paylaştığımız Final Webinarı ile projeyi sonlandırdık.

Sonuç olarak işbirlikçi öğrenme yöntemleri ile öğrenci ve öğretmen grupları birlikte çalışarak e-dergi, ortak video, şiir, fıkra, atasözleri, makale, deyimler sözlüğü, dijital sözlük ve final ürünü olarak da e-güvenlik kılavuzu dijital ortak ürünler olarak oluşturulmuştur. Yapılan çalışmalar eTwinspace alanında birleştirildiği gibi projenin sosyal medya hesaplarında ve blog sayfasında paylaşılmıştır.

 

Yapılan çalışmalar sayesinde öğrencilerimiz dijital çağın gereklerini yerine getirmeyi, medya araçlarını bilinçli, etkili ve doğru kullanmayı öğrenmişlerdir. Okuldaki öğrencilerimizden eTwinning projelerine katılan öğrencilerimiz dijital okuryazarlık konusunda hem çalışarak hem de eğlenerek kazanımı bol bir projeyi tamamlamışlardır.

12-06-202112-06-202112-06-202112-06-202112-06-202112-06-2021

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.06.2021 - Güncelleme: 12.05.2023 01:01 - Görüntülenme: 484
  Beğen | 0  kişi beğendi